Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pane, proč jste si toho psa pořídil?

Byl další z  tropických srpnových dnů. Co dělat jiného, než jít k vodě? Vnuk náš nápad přijal s nefalšovanou radostí. Manžel byl už méně nadšený. Vidina polehávání na dyvánku se rozplynula.

Dorazili jsme na přehradu. Máme už taková ta místečka, kde je soukromí a není tu hlava na hlavě. Vnuk se nenechal dlouho pobízet a zmizel ve vodě. Manžel se uvelebil na dece a já jsem se usadila na břehu řeky, nohy hezky ve vodě, no prostě balada. Náhle jsem uviděla, že se po hladině blíží gumové lehátko, na něm ležel muž v letech - senior. Vedle aktivního staříka plaval pejsek. Všichni si užívali příjemného letního dne a nikoho nenapadlo /hlavně teda mně/, že by se letní idylka mohla změnit. Majitel psa dorazil ke břehu, vytáhl lehátko a pejsek vystoupil na pevninu. Hezky se otřepal. Jak má hodného páníčka, lebedila jsem si. Prošli kolem mně a zaujali místo pod slunečníkem. Muž si otevřel pivo, pejska uvázal opodál. Kochala jsem se pozorováním vodní hladiny a dětí, které dováděly kousek ode mne. Náhle mne vyrušilo žalostné kňučení. Podívala jsem se tím směrem. Majitel psíka dosti nešetrně porval vodítko, na kterém byl pes uvázaný.

"Tady budeš, hajzle jeden", nazlobeně zasupěl stařík a přikázal psovi, aby "lehl". Nic proti, pokud by jej nenutil ležet na slunci. Nechápala jsem jeho počínání, kdyby psa uvázal ke slunečníku, psík by měl přece jen vhodnější podmínky. K majiteli psa se posadil další muž, povídali si a popíjeli pivo z láhve. Pejsek patrně uznal, že je už dost prohřátý /vůbec jsem se nedivila, vedro bylo až až/ a snažil se posunout trochu do stínu.

"Řekl jsem ti ty dobytku, kde máš místo, ne!", zahřímal mi už málo sympatický chlap. Psík kňučel a stařík jej začal tahat za obě uši, až psík žalostně naříkal.

"Aby sis zapamatoval, kdo je tu pánem a kdo bude poslouchat", soptil majitel. Chlapík, který s ním seděl a popíjel pivo, nijak nereagoval. Pokračovali v rozhovoru. Po chvíli opět kňučení a trest. A opět tahání za uši. Pan majitel se náhle postavil, uchopil nějaký kanystr, podíval se do něj proti světlu a zahlásil.

"Ještě ti ty k...o dám trochu vody, když to vychlastáš, budeš mít h...o a chlastat budeš až zítra!"

Tak dost, řekla jsem si. Až jsem se sama divila, jak rychle jsem se dokázala postavit. Došla jsem k oběma pánům. Ten, který lhostejně seděl, asi tušil, že nebudu tomu grázlovi děkovat. Raději zapíchl oči do země a "nic neviděl, nic neslyšel."

"Pane, já se vás chci zeptat", zvolila jsem slušný tón/dalo mi to zabrat/, "proč jste si pořídil toho psa?"

"Protože špatně slyším", odvětil padouch.

"No, takže když vám pes pomáhá, nechtělo by to, abyste se k němu lépe choval?"

"Co je ti do toho", přitvrdil dědek a výhružně se postavil. Měl už docela problém udržet rovnováhu.

"Já vám řeknu jen tolik", stála jsem kousek od nasupeného majitele, "nikdo vás jistě nenutil si psa pořídit. Kdyby mohl, určitě by vám řekl, co si o vás myslí. Můžete se stydět za to, jak se k němu chováte, gaunere jeden!"

Vrávorající stařík začal šermovat rukou směrem ke mně a hulákal:"Dej mi pokoj, starej se o sebe, já si budu se svým psem dělat co chci........."V té chvíli se blížil už můj manžel a stařík raději zmlkl.

Víte, je mi jasné, že ten člověk nezmění přístup k němé tváři jen proto, že jsem mu řekla svůj názor. Kolik vulgarismů a bití už psík asi zažil a ještě zažije.Takových smutných osudů bezbranných bytostí je víc. Jen nechápu jednu věc. Pořídit si zvíře, je velká zodpovědnost. Nikdo nás k tomuto rozhodnutí nenutí, rozhodujeme se svobodně. Proč se pak tak nelidsky chováme k těm, kteří jsou na nás odkázáni a pomáhají nám?

Nezapomenu na tu malou postavičku psíka, který stál vedle "svého páníčka", vrtěl ocáskem a upíral na mně své laskavé oči. A mi se zdálo, jakoby pohledem děkoval. Nemohla jsem pro něj udělat víc.

 

Autor: Hana Ederová | sobota 12.9.2015 13:26 | karma článku: 26,65 | přečteno: 1171x
  • Další články autora

Hana Ederová

Příroda je největším zdrojem zdraví

Všechny naše problémy pramení z toho, že nenasloucháme své duši. Stav našeho fyzického těla odpovídá stavu naší psychiky.

10.9.2018 v 18:43 | Karma: 11,20 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Když dochází životní energie

V dnešní uspěchané době je běžné, že se mnozí ženeme za výdělkem, doděláváme resty v práci i po pracovní době, nebo se právě honíme za něčím jiným. Tímto způsobem však ztrácíme drahocennou životní energii.

9.9.2018 v 14:55 | Karma: 12,62 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

O vzájemné toleranci

Blíží se konec roku. Opět si většina z nás vytvoří různá předsevzetí, která s většími /spíše však menšími/ úspěchy zvládá naplnit. Důsledkem tohoto počínání je pak rozladěnost a zklamání.

30.12.2015 v 12:41 | Karma: 7,69 | Přečteno: 266x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Jsou muži ještě lovci?

Ta otázka mě už napadla několikrát. V minulosti platilo, že muž byl lovec a žena byla ta, kterou se muž snažil ulovit, pochopitelně obrazně řečeno. Jak je tomu dnes, je muž stále lovcem?

8.11.2015 v 16:40 | Karma: 22,16 | Přečteno: 1169x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Zapomněl jsem si doma aktovku!

Zase to pondělí, ach jo! A kde je do konce týdne, přemýšlela jsem cestou do práce. Taky máte pocit, že víkend rychle uteče? Než se člověk otočí, je tu nový pracovní týden.

5.11.2015 v 17:01 | Karma: 6,84 | Přečteno: 234x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 862x
Jmenuji se Hana Ederová, provozuji Poradnu pro bolavou duši

https://poradnaprobolavoudusi.pageride.cz/

Seznam rubrik