Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zapomněl jsem si doma aktovku!

Zase to pondělí, ach jo! A kde je do konce týdne, přemýšlela jsem cestou do práce. Taky máte pocit, že víkend rychle uteče? Než se člověk otočí, je tu nový pracovní týden.

Procházela jsem parkem a kochala se okolím. Ten podzim má přece jen něco do sebe. Ty barvy, kdybych stokrát chtěla, tak bych to nenamalovala lépe... Ale co to? V dálce jsem uslyšela dětský pláč. Rozhlížela jsem se, ale toho, kdo tak usilovně a nahlas naříkal, se mi nepodařilo zahlédnout. Míjeli mě pouze rychle kráčející lidé. Někteří spěchali na autobus či tramvaj, jiní vedli děti do školy. 

Náhle jsem uviděla toho malého nešťastníka. Běžel směrem od autobusové zastávky.  Kluk, odhadem devět let. Čepici nakřivo, bundu rozepnutou, na krku se mu houpal svazek klíčů. Utíkal  proti mě. Zaujala mě jedna věc. Ten hošík, než ke mě doběhl, míjel poměrně velké množství lidí. Vím, že hlavně ti, kteří spěchali, neměli čas se s klučinou vybavovat. Prakticky každého oslovoval, ale nikdo  mu nevěnoval pozornost.

Chlapec  běžel přímo ke mě. "Co se ti stalo, proč tolik pláčeš?", zeptala jsem se.

"Paní, paní, já jsem si doma zapomněl aktovku!" Následoval výbuch usedavého pláče. Chlapec se celý rozklepal, z nosu mu teklo a bylo znát, že si neví rady. V jeho pohledu jsem viděla beznaděj a strach.

"Nechceš, půjdu s tebou, nebo zavoláme do školy, mám mobil", snažila jsem se hošíka uklidnit. Připadlo mi, že mě snad ani nevnímá, stále jen mlel svoje, že si doma zapomněl aktovku a bude za to potrestaný, ve škole i od rodičů.  Najednou se rozběhl a utíkal směrem k hlavní cestě. "Dej pozor na auta!", volala jsem za ním.

Jak příhoda dopadla, nevím. Děti jsou někdy roztěkané, mají spoustu jiných zájmů a na své povinnosti zapomínají. Ruku na srdce, sami jsme nebyli jiní. Věřím, že si klučina už teď dá pozor a to první, co si při odchodu z domu pořádně ohlídá, bude aktovka.

 

Autor: Hana Ederová | čtvrtek 5.11.2015 17:01 | karma článku: 6,84 | přečteno: 234x
  • Další články autora

Hana Ederová

Příroda je největším zdrojem zdraví

Všechny naše problémy pramení z toho, že nenasloucháme své duši. Stav našeho fyzického těla odpovídá stavu naší psychiky.

10.9.2018 v 18:43 | Karma: 11,20 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Když dochází životní energie

V dnešní uspěchané době je běžné, že se mnozí ženeme za výdělkem, doděláváme resty v práci i po pracovní době, nebo se právě honíme za něčím jiným. Tímto způsobem však ztrácíme drahocennou životní energii.

9.9.2018 v 14:55 | Karma: 12,62 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

O vzájemné toleranci

Blíží se konec roku. Opět si většina z nás vytvoří různá předsevzetí, která s většími /spíše však menšími/ úspěchy zvládá naplnit. Důsledkem tohoto počínání je pak rozladěnost a zklamání.

30.12.2015 v 12:41 | Karma: 7,69 | Přečteno: 266x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Jsou muži ještě lovci?

Ta otázka mě už napadla několikrát. V minulosti platilo, že muž byl lovec a žena byla ta, kterou se muž snažil ulovit, pochopitelně obrazně řečeno. Jak je tomu dnes, je muž stále lovcem?

8.11.2015 v 16:40 | Karma: 22,16 | Přečteno: 1169x | Diskuse| Ostatní

Hana Ederová

Tak přece se to tomu hajzlíkovi podařilo!

Ne jen ženy mají "své dny". Také fenky jednou za půl roku procházejí obdobím, kdy jsou atraktivní pro pejsky. A to byl náš případ, respektive naší fenky Tary.

25.10.2015 v 17:57 | Karma: 10,81 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 862x
Jmenuji se Hana Ederová, provozuji Poradnu pro bolavou duši

https://poradnaprobolavoudusi.pageride.cz/

Seznam rubrik