Občas se ve své praxi setkám s ženou, která mi v rozhovoru hrdě sdělí, že je už babičkou a někdy i mnohonásobnou. Velmi dobře těmto ženám rozumím, protože se taky mohu pochlubit tím, že jsem babička dvou vnoučátek. No, ale moc lehké to my dnešní babičky taky nemáme. Naše předchůdkyně se staraly povětšinou o teplo domova, o svého milého dědečka a občas o vnoučátka. Hlavně o prázdninách byly babičky docela žádané a vytížené zboží.
Dnes je tomu jinak. Babičky jsou mnohdy v produktivním věku. Věk pro odchod do zaslouženého důchodu se neustále prodlužuje a co platí dnes, může v dalších dnech projít výraznou změnou. Takže na pevné datum, kdy zamáváme pracovnímu procesu, si budeme muset ještě počkat.
Už před nějakou dobou jsem zaznamenala, že si agentury, které se zabývají reklamou, pořádně posvítily na věkovou kategorii, svědčící pro hrdé oslovení "babičky". Všimla jsem si, že když se například nebudete lopotit doma s výrobou těstovin a koupíte si "Babiččiny nudle", zaručeně šokujete své příbuzné vynikající domácí polévkou s těstovinami, na jejichž přípravu a výrobu jste ani nesáhly. Když si koupíte "Babiččino lístkové těsto", budou všichni při nedělním obědě doslova žadonit o nášup například jablkového závinu. "Babiččiny špecle" budou jistě vynikající přílohou k jelenímu guláši. To bude balada...... Taky "Babiččina marmeláda" by mohla zabrat při konzumaci například takové piškotové rolády.
Jó reklama, ta využije všeho a všech, i babiček. Hlavně, když se výrobek prodá. Odborníci na reklamu velmi dobře zareagovali. Využili psychologického tahu. Kdo by pochyboval o zkušenostech babiček, že ano?
Sama jsem se kolikrát přichytla, že držím v ruce onu marmeládu, těstoviny......