Díky Ti za Tvou malou dlaň

21. 12. 2014 7:25:12
Je vánoční čas. Dopekla jsem cukroví a pomaličku budeme strojit stromeček. V mém posledním blogu jsem si trošku "postěžovala" na zážitky s mou tvrdohlavou nohou. Noha stále zlobí, ale snad se konečně něco více dovím, jelikož mám v příštím týdnu objednány speciální vyšetření.A protože jsem ženská obrněná trpělivostí a nadějí, věřím, že se "ledy pohnou."

Včera jsem něco málo uklízela a přemýšlela nad tím, jak ten čas běží. Už deset let uběhlo od chvíle, kdy jsem se dověděla, že jsem onemocněla zhoubným nádorem a pokud jsem chtěla žít/a já jsem moc chtěla/, bylo třeba se intenzivně léčit. Tak směle do toho! Operace, chemoterapie, ozářky. Po operaci jsem ležela jak placka na posteli a přemýšlela, co dál. Jak to zvládnu, co můj manžel, co obě dcerky, i když už dospělé. Odpoledne dorazil na "kompotové setkání" manžel a starší dcerka. Té se už rýsovalo těhotenské bříško. Napadlo mne, zda toho malého tvorečka budu mít šanci vidět. A tehdy se dostavil skutečně zvláštní pocit, který byl doprovázen tímto zněním:" To víš, že si toho špuntíka užiješ. Nic ale nedostaneš zadarmo, musíš bojovat. Protože to miminko je ta naděje, to je to světlo na konci tunelu." Bylo to zvláštní, já si to poselství prostě pamatuji do dnešního dne. A tak jsem zabrala, co to dalo. Možná je mezi laskavými čtenáři někdo, kdo prošel takovým onemocněním. Takže jistě víme, o čem je řeč. Únava, ani jeden vlas, neustále v kontaktu s obětavými lékaři a sestřičkami, podpora rodiny. Musíte se však spoléhat sami na sebe, protože i když je kolem vás spousta lidí, kteří vás podporují a věří, s tou rakovinou jste jen vy sami ve velmi úzkém vztahu. Jdete spát, je s vámi, vstáváte, je s vámi. Je vaší součástí.

Čas běžel a za několik měsíců se narodil překrásný kluk, kterému dala maminka jméno Adam. A věta, která mi zazněla v uších na nemocniční posteli se začala plnit do posledního slova. Nádherný čas, který jsme mohli společně trávit, protože dcerka, jako svobodná maminka, bydlela s námi. Miminko dá pořádně zabrat, ale pro mne to byl doslova motor. To byla panečku terapie. Kde se hrabou psychologické rozhovory a psychoterapie. Tento malý hošík byl psychoterapeut na svém místě a měl úžasné výsledky. A já, jeho babička mu mám co vracet.

Teď ještě spí. Dívala jsem se na skype, je nepřítomen. Není jak jeho "babka" /jak mne důvěrně celá léta oslovuje/. Tak brzy on s okolním světem nekomunikuje. Na skype má hlášku:" Miluju Kláru! Je prostě dokonalá!" Ach jo, ten čas tak rychle běží. Ale všechno je tak, jak má být. Adíku, děkuji Ti za Tvou malou dlaň.

Mějte se mí laskaví čtenáři hezky a přeji všem pokojné svátky.

Autor: Hana Ederová | neděle 21.12.2014 7:25 | karma článku: 10.29 | přečteno: 314x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.05 | Přečteno: 599 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 530 | Diskuse
Počet článků 58 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 855

Jmenuji se Hana Ederová, provozuji Poradnu pro bolavou duši

https://poradnaprobolavoudusi.pageride.cz/

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...